sharks

Tjos och Jos satt och höll på med en grej. Hon sa: vad är passionen? Han sa: Det handlar om ett barn. Folket sa: Tacka fan för det när ölen kostar nittifem spänn! Konsekvensen blev att den gamla apan inte kunde sova på flera timmar.

onsdag, mars 18, 2009

Hej Susanne

- Susanne, jag skrev ett brev till mig själv i stället för att skriva ett till dig. (Paus) Jag tror att jag försöker vara så fri att du inte ska minnas mig. (paus) Minnas mig när jag kommer tillbaka nästa gång.

- Hej Susanne. Hur kan alla veta. (Paus). Hur kan alla – ja – alla veta vad jag sagt till dig.

- Susanne. (paus) Det är jag. (paus) Jag ringer från Wien. (paus). Nej, förlåt. (paus) Det är Prag. (paus) Jag är ganska säker på att det är Prag. Hur som helst, lyssna… (andas) Susanne… (andas) Jag vill be om ursäkt. (andas) Jag förstår hur illa jag har gjort dig, min fina fina älskling, och… (andas) Ah. Du. Du, det är någon på andra linjen, Susanne. Jag måste, måste verkligen – jag är ledsen – men jag måste verkligen ta det här samtalet. Jag ringer igen.

- Det är jag. (paus) Jag ringer från Göteborg. (paus) Nej förlåt, jag ringer från köket. (paus) Hemma, alltså. (paus) Jag vill be om ursäkt. (andas) Jag förstår nu… (andas) Jag förstår nu i efterhand att du litat på mig och att jag inte levt upp till det förtroendet. (paus) Jag måste gå nu – verkligen måste gå nu – men jag ringer snart tillbaka.

- Hej Susanne. Det ligger ett brev till dig där nere. Ska jag läsa det för dig?

- Susanne. Är du där? Snälla lyft på luren. (paus) Okej. Klockan är kvart över tio här i Uppland och vi ringer bara för att säga att vi bryr oss om dig, Susanne. Och vi älskar dig väldigt mycket. Susanne?

- Susanne, förstår du inte att de bara utnyttjar dig. (paus) Du kanske blir arg på mig nu, men jag är i alla fall ärlig. (paus) Jag hatar att se dig så här, se hur ytligt du lever. Och aldrig tar dig tid eller gör dig besväret att tänka igenom vad du egentligen håller på med. (flämtar) Jag menar, varför kan du inte bara slänga ut de här människorna? Slänga ut dem. De utnyttjar dig bara. Susanne, varför kan du inte inse det?

- Susanne? Lysande. Det rör sig. Det är rätt i tiden. Det är oroande. Det är roligt. Det är sexigt. Det är väldigt väldigt allvarligt. Det är kryptiskt. Det är mörkt, riktigt mörkt. Kan vi träffas. Ring mig.

- Susanne det är mamma igen. (paus) Jag fick ditt vykort. Det ser trevligt ut. (paus) Och fotografiet, är det verkligen du? (paus) Jag är glad att du fått vänner och så... Saken är den Susanne, att jag inte riktigt har några pengar som jag kan låna ut. Jag pratade med pappa och han sa nej, absolut nej.

- Susanne snälla du måste slänga ut dem! (paus) Hej då!

- Snälla Susanne svara jag lovar jag ska vara en bättre kompis. Bättre kompis och mindre en sådan som (paus) som, som ... ja du fattar. Ring mig snälla!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

1:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home